Ирански пътнически самолет се е разбил над северната част на страната, в близост до град Казвин на около 200 километра северозападно от Техеран. Всички 168 души на борда са загинали - 153 пътници и 15-членен екипаж.
16 юли - Ден на траур в Армения.
Между пътниците е имало и две деца, съобщава Новости - Армения.
Пътувал е и младежкият отбор по джудо на Иран - осем състезатели и двама треньори.
Самолетът се е запалил във въздуха, след което е започнал да се разбива на части и е паднал изключително бързо, заявява говорителят на администрацията на провинция Казвин Сироус Сабери.
Преди това екипажът е направил опит да кацне аварийно, заради възникнали технически неизправности.
Самолетът е напълно разрушен, а от удара в земята се е образувал огромен кратер с дълбочина над 10 метра.
Останките на самолета горяха в продължение на няколко часа, като след като са потушили огъня, спасители се опитват да извлекат обгорелите тела.
Самолетът е изпълнявал полет от Техеран до Ереван, а повечето от хората на борда на самолета са били граждани на Армения.
Самолетът с полет нoмер 7908 на иранските авиолинии се е разбил 16 минути, след като е излетял. През това време той се е издигнал на височина почти 8 километра.
Пожар в единия от двигателите е причина за катастрофата на самолета.
Машината е „Ту" 154 и е на иранските държавни авиолинии. Официално обаче все още не е обявена причината за трагичния инцидент.
"Каспиан Еърлайнс" са руско-иранска авиокомпания, основана през 1993 г.
Иранските медии излъчват различни сведения на очевидци, които се разминават. Според един самолетът се е запалил във въздуха, а според други - пожарът е започнал при сблъсъка на машината със земната повърхност.
АП съобщава, че самолетните катастрофи в Иран не са рядкост, което до известна степен се дължи на наложените от САЩ санкции срещу страната, които им пречат да се сдобиват с резервни части за остарелите самолети.
„Каспиан Еърлайнс" обаче използват летателни апарати, които са руско производство.
На летището „Звартноц" в Ереван е сформиран кризисен щаб, като е отделена зала, в която се събират роднини и близки на пътниците. Списъкът с пасажерите вече е направен.
Според информация на външното министерство на Грузия на борда са се намирали и двама грузински граждани - ръководителят на консулството на Грузия в Иран и финансовия секретар на грузинското посолство в Ереван.
kfl431
на 16.07.2009 в 03:20:51 #45Лека им пръст на загиналите. Не смятам за уместно, при такива катастрофи, да се злорадства, като какъв тип бил падналият самолет. Ту, Бойнг, Еърбъс, какво значение има? Техническа неизправност, Пилотска грешка, не дай си боже външно вмешателство, могат да доведат до катастрофа и с най-съвременният самолет. Колкото до Емоционални изказвания от типа на това на "Стопер", бих му препоръчал да прочете първо малко литература и след това да коментира. Летище Пловдив е основно запасно летище на София, и на него са кацали както самолети от типа ТУ, така и Боинг 737 и 767.
kfl431
на 16.07.2009 в 03:10:50 #44Проба
pusi
на 16.07.2009 в 01:19:23 #43Отново нюза ме кефат тотално-самолетът се е разбил във въздуха,но преди това е правил опит за аварийно кацане,бах ти и "журналистите".
welder
на 16.07.2009 в 00:50:16 #42Destanovic -> поредният болен!
Destanovic
на 16.07.2009 в 00:38:17 #41Белата питка е бела на цвят, с добър аромат, едни се ебат в гъза Аз се изсиииираааааааааааам Мирише на сяраааааааааааааааааааа ААААааааа и замирисва на говнааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааа Дофтор Гигълс тада дадаааам ЛЕРХИТ ЛЕР ХИТ ЛЕР АААААААААААААААААААААААА Хакнете си го в гъзааааааааааа!
Khenan
на 15.07.2009 в 23:18:21 #40za syjalqlenie samuletyt ne be6e turski i sega nqma da ima povod za velikite nacionalisti da praznuvat taq ve4er. Leka im pryst na vsi4ki zaginali bez zna4enie kakvi sa po narodnost .
стопер
на 15.07.2009 в 22:37:57 #39Бог да ги прости!Абе трезвенника-да те питам,- КОГА си кацал с Боинг на летище Пловдив ? И то "по онова време"-тоест преди удължаването на пистите Ти къф си??-някакъв пубер,или издухан руски поклонник?? Когато кацнеш с Боинг737 на Пловдивското летище,дори и сега-ще те посрещтна на летището с рози червени -шибан ЛЪЖЕЦ!!!От Крумово, трябва да си спрял някъде пред партийния дом на центъра на Пловдив
borkovn
на 15.07.2009 в 22:20:57 #38това чудо на техниката ту 134,154 е забранено в европа.очаквайте още некролози от руското чудо,за съжаление.
Трезвият глас
на 15.07.2009 в 22:09:56 #37Във всеки случай Ту 154 и Ту 134 бяха много сигурни и добри самолети за времето си! А техният заместник вече е на линия: Сухой СуперДжет-100 http://de.rian.ru/business/20070907/77377727.html
FromHell
на 15.07.2009 в 20:15:21 #36Ох тази година,много катастрофи със самолети има
redguy
на 15.07.2009 в 19:19:47 #35За по-любознателните или просто за любителите на статистиките: http://aviation-safety.net/statistics/worst/worst.php?list=worstcoll
redguy
на 15.07.2009 в 19:05:06 #34А бе приятелчета, научете най-после този български език. Пък, чак тогава пишете компетентните си и не дотам, мнения. Направо яд ме хваща като чета неграмотните ви писания.
AA
на 15.07.2009 в 18:59:57 #33Оригиналът на снимката към тази статия се намира тук http://www.aviaphoto.ru/planes/Tupolev/Tu/154M/EP-CPN
JM
на 15.07.2009 в 18:59:51 #32да се провери, дали американците не са го свалили ... 1988 ако не се лъжа, свалиха пътнически ирански лайнер с ракета от кораб Винсенс в Персийския залив... не знам с какво са го сбъркали. Принципно има мнооого документални филми по Дискавъри за корейския Боинг 747, но не съм гледал ни един за иранския пътнически самолет ...
AA
на 15.07.2009 в 18:50:36 #31News.bg, може ли да ми обясните дали сте купили снимкта от нейния автор, който според вас се казва "© .NET" ?!?
Nevermind
на 15.07.2009 в 18:49:33 #30Те щото Еърбъс и Боинг не се разбиват
Screw
на 15.07.2009 в 18:34:34 #29Във всички нормални държави такива неща не се пускат по летищата. Сигурно дори и руснаците не летят на тоя таралясник повече.
Трезвият глас
на 15.07.2009 в 18:32:43 #28И АК 47 е стар, но още стреля!
Screw
на 15.07.2009 в 18:30:38 #27Тези скапани таралясници още ли летят бе?!?
Трезвият глас
на 15.07.2009 в 18:17:02 #26Интересна статистика, не знам откъде я черпите. Аз мога да кажа от опит, че съм летял над 500 пъти на руски самолети и ваъртолети и нито веднъж не е имало проблем. А преди 9 години (все още имаше чартъри до Пловдив) летях на Боинг, за пръв път се постреснах - едва успя да улучи пистата. Може и летецът да не е бил потготвен за по-малки писти, с Ту 134 / 154 не е имало проблеми! Преди няколко години спряха програмата Конкорд, по време на излитане беше засмукал някаква малка пластинка от пистата и катастрофира малко след това, падайки над хотел във Франция.