Превръщането на България в „one stop shop" за големи инвеститори чрез облекчаване на административните процедури по обслужването им е важна стъпка в стратегията за устойчиво развитие на туризма в България. Това е заявила министърката на туризма Николина Ангелкова в Йордания, където е участвала като основен лектор в дискусията „Рестартиране на туризма" в рамките на Световния икономически форум за Близкия изток и Северна Африка.

Форумът се провежда с ексклузивната подкрепа на кралското семейство, като Ангелкова се е срещнала и с кралицата на Йордания Рания Ал Абдулла.

От Министерството на туризма съобщават, че в рамките на визитата си в Хашемитското кралство Ангелкова се е срещнала и с главния изпълнителен директор на най-голямата компания собственик на луксозни хотели „Джумейра груп" Джералд Лоулес. Пред него министърката е представила възможностите за инвестиции у нас и проекта за концесиониране на банята в Банкя.

Ангелкова се е срещнала и с министъра на туризма и античното наследство на страната Найеф Ал Файез, със собственика на самолетната компания "FlyJordan" Амджад Масламани, с капитан Хаитам Мисто, президент на Кралските йордански авиолинии и с други представители на институциите и бизнеса.

По време на дискусията Ангелкова е поставила основен акцент върху възможностите за инвестиции у нас и перспективите за развитие на туристическия сектор.

Като водещи политики на министерството са посочени ребрандирането на туристическите дестинации и привличането на повече инвестиции.

Николина Ангелкова е пояснила, че съгласно Закона за туризма страната се разделя на туристически райони, които ще се управляват от специално създадени за целта организации. По този начин щели да се подобрят маркетингът и рекламната политика на местните туристически продукти.

Според Ангелкова е много важно да имаме лично отношение към чуждестранните туристи. Именно заради това са стартирали серия разговори с известни актьори и спортисти от водещите ни чуждестранни пазари, които да представят България на сънародниците си.

Друго, върху което министърката се е фокусирала, е транснационалното сътрудничество и все по-голямото му значение за развитието на туризма в България. Тя изтъква, че 200 млн. китайски граждани пътуват до Европа. Това разкривало възможност, която изисква глобален подход и взаимодействие.

Разширяващото се партньорство на страната ни със съседните балкански държави - Румъния, Гърция, Турция, Сърбия и Македония, според Николина Ангелкова, е предпоставка за устойчиво развитие на сектора, както и за привличане на повече туристи към региона.

По данни на националната статистика страната ни през 2014 г. е била посетена от над 7.3 млн. чуждестранни туристи, което с 6% повече от предходната година, а приходите от международен туризъм за 2014 г. са били над 3.1 млрд. евро.

Ангелкова не е пропуснала да обърне внимание и на цифровизацията на туристическия сектор и предизвикателствата и възможностите, които предоставя тя. По думите й, използването на мобилни устройства и онлайн услуги се увеличава в световен мащаб. В туристическия сектор нововъведенията се задвижват и от потребителското търсене на прозрачност, гъвкавост и готовност за самостоятелно проектиране на собствения си опит за пътуване, коментира тя. Ангелкова е категорична, че държавите и бизнесът трябва да отговорят на променящия се свят като извлекат максимални ползи от него.