Центърът на македонския град Щип осъмна с рекламни материали на кандидата за "Дондуков 2" Красимир Каракачанов. Картичките са разпространени в пощенски кутии и входове на блокове, съобщиха от движението.

Появата на предизборните материали предизвика интерес от страна на няколко македонски медии, сред които основните телевизии „Сител", „Телма" и „Алфа"

Щип е един от градовете в Македония, в който живеят немалко хора с изявено българско самосъзнание. В града има и много жители с българско гражданство.

В същото време видеоклип, който напомня за българския произход на населението в Македония, се разпространява от дни в интернет пространството. Той е дело на македонската неправителствена организация „Български културен клуб - Скопие" (БККС) и целта му е да разпространява истината за етническия характер на населението във връзка с преброяването в Македония, започнало на 1 октомври.

„Паметта на дедите зове" е мотото на видеото, което включва образите на Св. Климент Охридски, цар Самуил, Паисий Хилендарски, Васил Левски, Гоце Делчев и други. „Всички те бяха българи, а ти?", се пита още в клипа.

На фона на личностите, свързани с българската история на Македония, е показано как в преброяването може да се заяви българска националност и български език.

От БККС са изработили и плакати със сходно съдържание в подкрепа на начинанието.

Видеото и плакатите се разпространяват свободно, а председателят на БКК-Скопие Лазар Младенов приканва колкото може повече хора да споделят видеото, защото наистина „паметта на общите ни деди ни зове".