Решението на екипажа да не се приземи на резервно летище е непосредствена причина за катастрофата на полския президентски самолет Ту-154 на 10 април 2010 година под Смоленск.
Това съобщи председателят на Междудържавния авиационен комитет Татяна Анодина, пише РИА Новости.
В доклада на комитета се посочва, че по време на полета екипажът нееднократно е получавал информация за невъзможността за кацане на летище Смоленск-Север.
Независимо от това обаче пилотите са решили да не използват резервното летище. Според Анодина това решение може да се счита за начало на събития, които са довели до катастрофата.
Полският президентски самолет Ту-154 се разби при опит да извърши кацане при гъста мъгла на летище „Смоленск Север" на 10 януари 2010 година.
Съгласно доклада върху решението на екипажа да извърши кацане вероятно е повлияло и присъствието в кабината на главнокомандващия ВВС на Полша, в кръвта на когото са установени 0,6 промила алкохол.
Това според Анодина е оказало психологическо въздействие за продължаване на снижаването в условия на неоправдан риск.
Експертите на МАК не са установили конкретна заповед на президента Качински за задължително кацане на самолета.
Професионалното и езикиво неразбирателство между екипажа на полския президнет и руските авиазционни служби не са могли да бъдат причина за авиокатастрофата, констатира докладът.
dk
на 13.01.2011 в 11:31:05 #3Нищо ново, то си се знаеше, че ония са се правили на мъже. Самия президент, пък и тези около него са били от леке нагоре. Макар, че не е хубаво да се говори лошо за мъртъвците, за Качински съм чувал само неласкави неща. Пилотът е бил пред дилема - или рисковано кацане, или сигурно излитане от работа. Докато за първото е имал някакъв шанс, второто му е било абсолютно сигурно. И авантюрата в него е надделяла. Апропо, човек без авантюристична нагласа не става пилот. Разчитал е на рутината и рефлексдите си, много пъти се е сравял и с по-трудни ситуации. Но стомната все някога се троши. Случаят е избрал да прати в небитието една купчина хора на власта. Вероятно половината поляци са съжалявали, другата половина са злорадствали. А това дето някои се опитват да прокарат, че руснаците едва ли не са ги свалили е абсолютна глупост. Може да си го помисли само екземпляр с болен мозък!
ivorad
на 12.01.2011 в 14:20:26 #2Само за протокола - поляк с 0,6 промила алкохол в кръвта следва да се чита за съвършено трезвен. Особено ако е висш военен
Panther
на 12.01.2011 в 14:10:40 #1То е ясно че накрая вината ще я прехвърлят на летците. А и наистина последното решение го взима винаги командира на самолета. Но присъствието на главнокомандващия ВВС на Полша в нетрезво състояние по неустановената и неконкретна заповед на трети лица може да бъде силен стимул. Особено след като един от предишните пилоти е бил уволнен с конкретна заповед на Качински след като президента се е бъркал в работата и решенията на екипажа.