Днес започна изграждането на подпорна конструкция на пропадналия път Симитли-Предел-Банско, ремонтът трябва да приключи до месец.

По обяд пилотна машина започна пробиването на 120 отвора, които след като се напълнят с бетон и арматура. ще се свържат с обединителна греда. Тя ще играе ролята на подпорна стена, съобщава БГНЕС.

Старата пропадна на 24 октомври сутринта, след като 30-метров участък от нея, висок 5 метра, пропадна в река Градевска. В реката се откъсна и част от дясната лента на пътя. Свличането стана на 15-ия километър след Симитли в посока Предел. От тогава движението през участъка, засипан временно и за безопасност с пръст и камъни, се осъществява в едната лента, регулира се от светофар.

В края на миналата седмица започнаха сондажи, за да установи състоянието на пластовете под пътното платно. За три дни бе спряно и движението на товарни автомобили с обща маса над 12 тона.

В понеделник геолозите и конструкторите дадоха своето становище как трябва да бъде ремонтиран пътя. Отиде се на варианта "пилотно-анкерна конструкция".

Днес пилотната машина започна пробиването на 120-те отвора, които ще бъдат направени на един метър разстояние един от друг. Дълбочината им е 9 метра, а ширината 40 сантиметра.

Във вертикалните пилотни отвори ще бъде излят бетон и арматура. Всички те се пробиват на мястото на мантинелата и ще бъдат свързани помежду си с обединителна греда.

Ремонтът на участъка трябва да приключи до началото на месец декември.