Ден след преизбирането на Георги Лозанов за пети пореден мандат начело на СЕМ, от регулаторния орган се заеха с обсъждането на „психологическото въздействие върху аудиторията на телевизионни реклами на продукти, предназначени за решаването на физиологични и хигиенни проблеми".

По прицела на съвета са търговските послания за дамски превръзки, почистващи препарати, лекарствени средства срещу гъбички, цистит, простатит, пърхот, диария, залагащи на директни и натуралистични внушения.

Поводът за обсъжданията са постоянните писма и оплаквания, получавани от граждани, тъй като тези реклами често се пускат именно тогава, когато хората се хранят. Тези реклами са много важни за рекламния бранш, съгласиха се от СЕМ, но въпреки това е недопустимо да се причинява дискомфорт на хората, които ги гледат.

От съвета не могат да вземат решение за налагане на санкции, но препоръчват доставчиците на медийни услуги да прибегнат до саморегулация, която ще доведе до „един по-красив и по-етичен екранен свят", се казва още в позицията.