Ден след преизбирането на Георги Лозанов за пети пореден мандат начело на СЕМ, от регулаторния орган се заеха с обсъждането на „психологическото въздействие върху аудиторията на телевизионни реклами на продукти, предназначени за решаването на физиологични и хигиенни проблеми".
По прицела на съвета са търговските послания за дамски превръзки, почистващи препарати, лекарствени средства срещу гъбички, цистит, простатит, пърхот, диария, залагащи на директни и натуралистични внушения.
Поводът за обсъжданията са постоянните писма и оплаквания, получавани от граждани, тъй като тези реклами често се пускат именно тогава, когато хората се хранят. Тези реклами са много важни за рекламния бранш, съгласиха се от СЕМ, но въпреки това е недопустимо да се причинява дискомфорт на хората, които ги гледат.
От съвета не могат да вземат решение за налагане на санкции, но препоръчват доставчиците на медийни услуги да прибегнат до саморегулация, която ще доведе до „един по-красив и по-етичен екранен свят", се казва още в позицията.
batigol
на 26.03.2014 в 17:01:26 #6Да се забранят ВСИЧКИ реклами на ЛЕКАРСТВА!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
krlrat
на 26.03.2014 в 16:49:26 #5Да, наблегнете на рекламите за луксозни автомобили и бързи кредити, та да им присядат залците .........
posredstven
на 26.03.2014 в 16:38:02 #4А банките ? доказано е че много убийства или самоубийства са в резултат на отпуснати заеми не на последно място - нерви ,лошо храносмилане и алергии
mc solaar
на 26.03.2014 в 16:07:21 #34е кой гледа телевизия ,бе особено пък по време на ве4еря....
Spacepl
на 26.03.2014 в 15:59:01 #2То и за силата на звука имаше препоръки, ама така и не стана нищо. Да ги ева.
boris
на 26.03.2014 в 15:42:01 #1Най после! СЕМ е велик и Лозанов е неговият пророк!