Ръководството на БДЖ е отворено за преговори. Утре в 14 часа ще има среща между синдикатите и представителите на железниците. Това съобщи председателят на Съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров, цитиран от БНР.
Той каза още, че ако не бъде завършена планираната реформа, цялото ръководството на железниците е готово да си подаде оставката. Управителят на БДЖ „Товарни превози" ЕООД Пламен Джуров предложи преговорите да станат публични, за да е ясно кой за какво се бори.
Шести ден над 80% от работниците и служителите, които днес са на смяна в българските железници стачкуват.
От общо 131 влака по разписание в цялата страна към 10.30 ч., които е трябвало да тръгнат или са били в движение от преди началото на стачката, са спрели 96, 8 влака са отменени, а за 19 влака, които са били в движение преди началото на стачката, до този момент не са стигнали до крайната си точка, като няма сведение на коя гара са спрели.
Синдикатите заявиха, че в понеделник са били блокирани над 80% от влаковете. Междувременно стана ясно, че загубите за железниците от стачката до момента възлизат на близо 400 000 лв.
От КТ Подкрепа информират, че на гара Бойчиновци превозната бригада на влак 70104, след като заявява, че стачкува, началник гарата извършва маневрата на композицията, което е в абсолютно нарушение по сигурността и безопасността на движението.
Синдикатите припомнят, че със заповед е спряно движението на 30 влака, от които 24 - ежедневно и 2 в дните 1, 2, 5 и 7 декември. По същество тези действия на ръководството на БДЖ за преустановяване на движението на 30 влака представлява локаут по смисъла на Закона за уреждане на колективните трудови спорове, като по този начин ръководството на БДЖ се поставя над законите на Р България.
В понеделник стана ясно, че КНСБ иска разрастване на стачката. Вчера БДЖ внесе в съда иск за установяване на законността на стачката. Ако протестът бъде обявен за незаконен, стачниците могат да бъдат санкционирани за финансови загуби и пропуснати ползи.
Настоящият президент Георги Първанов и приемникът му на поста Росен Плевнелиев призоваха за диалог между протестиращи и ръководство. Транспортният министър Ивайло Московски също призова ръководството на БДЖ да преговаря за прекратяване на стачката.
don
на 29.11.2011 в 19:16:57 #10При положение че половината пътници се возят безплатно, никаква промяна на цената няма да се отрази на компанията. Да спрат авантаджиите на първо време. А с тая стачка са 4на гол тумпак, чифте пищови". Утре ще се самозакрият ако не спрат със стачката.
dk
на 29.11.2011 в 15:55:41 #9Говоря за себестойноста! Ако клиентите на един търговец оредеят, печалбата му намалява. Ако повиши цените, те още ще оредеят. Колко може да се увеличават цени за да се компенсира загубата? Не е ли по-правилно, да смъкне леко цените, да пусне промоции и да си докара клинтела? Няма ли с повишения оборот да си докара печалба? Искам да пътувам от Троян до Свищов - с кола, автобус или с влак? Искам да пътувам от София до Варна. Какво да избера? Не е ли най добре да се изтегна удобно в спалня вагон и да пътувам през ноща без да си губя времето? Колата е самоубийство, в автобуса ще се схвана! Искам да пътувам от София до Перник сутрин или вечер. Да се лашкам през Владая или Люлин с кола или да хвана електричката? Значи пътници винаги ще има стига цената да не е безумно висока! Стойноста на билетите даже на един полупълен влак покриват напълно разходите по превоза. Ако същите хора използват автотранспорт, ще похарчат много по-вече за гориво, масла и т.н. Освен това ще мърсят!
rudy
на 29.11.2011 в 12:27:50 #8остава да пипнете борда и всичко оитва по дяволите, ново ограбване в банките, просто трябват реформи, да се реформират области които гълтат пари от бюджета и са бездънни ями, и 10 години след това пускайте печатницата за пари
rudy
на 29.11.2011 в 12:21:29 #7никъде ЖП-то не е по-евтино от автобусите, защото е по-удобно много са евтини билетите тук и вскякави прошляци пътуват, много и аванта
dk
на 29.11.2011 в 11:58:08 #6ЖП транспорта е най-чист и евтин! Не може да е губещ и именно за това е цялата дандания - някой иска да отхапеедно лакомо парче от останалото от огризаната баница - България. Работниците са прави да стачкуват, Не те са виновни за "фалита". Нещата се водят към такъв завършек умишлено, целенасочено и от доста време. Огледайте се, що руини има от "оздравени" предприятия! Да се изловят вредителите и на прокурора. Това дето го разправя Дянков са глупости - Хората и товарите се нуждаят от транспорт. Ако загубят най, ефективния, ще бъдат принудени да се ориентират към по-неизгодния и мръсен автотранспорт! Дали не е това една от целите. А и Вальо Златев покрай ситуацията ще си поуплътни гушето!
illuminat
на 29.11.2011 в 10:59:57 #5mind | 29.11.2011 10:00 ___________________ Абе пич ти си изключително вредно същество което не мисли много трезво.... ти неразбираш ли че всичко което са постигнали като права работещтите по цял свят еле пък в Америка е било постигнато със зверски стачки и протести , в бой с полиция , това е война така се постигат нещата иначе още щеше да се работи по 12 часа на ден и да ти казват колко е вредно да се стачкува . А това че само 4% са на улираца си има своето обяснение с това че Българите сме си роби по самосъзнание о евце. и Логиката наведена главица сабя не я сече и други таквиа приказки , са супер вредни . Има и една съвременна приказка , какво ще се промени ако аз излезна на протест а другите не , нека всички да излезнат тогава и аз . Ето затова в БГ ви ебат по всички параграфи ето затова 1.3 милиона сме се изнесли от тоя кенеф
hellwitch
на 29.11.2011 в 10:50:22 #4Очевадно синдикатите искат БДЖ да фалира и техните хора да "приватизират" ЖП-то на парче за без пари. Тази стачка в никакъв случай не е в полза на работниците. Резултат от нея ще е не 2000 уволнени, а 100% т.е. 13 000 уволнени. Факт
mind
на 29.11.2011 в 10:00:46 #3Синдикатите са много вредни за България гледат си само личния интерес и се чудят как да оцелеят. Чий интереси защитават щом едва 4% от работниците стачкуват? Кой ще защити интереса на останалите работници, които не искат да стачкуват? Кой ще защити интереса на всички българи, които няма да могат да пътуват заради синдикатите? Кой печели от протеста на синдикатите след като работниците в БДЖ очевидно губят, защото стачката с всеки изминал ден изяжда работните им места, а освен тях губи държавата, губят и обикновените данъкоплатци и клиенти на БДЖ. На кого служат синдикатите? На работниците на кое предприятие са помогнали за последните 20 години?
psp_11
на 29.11.2011 в 09:43:37 #2vesso65 | 29.11.2011 09:14 Синдикатите ни плашеха с Кремиковци.Е какво стана?Само положителни неща като го затвориха.Няма апокалипсис,нама потоп,няма земетресения,няма умрели от глад и мизерия. ---- Това последното от глад и мизерия - как го разбра или някои ти каза?
vesso65
на 29.11.2011 в 09:14:15 #1Синдикатите ни плашеха с Кремиковци.Е какво стана?Само положителни неща като го затвориха.Няма апокалипсис,нама потоп,няма земетресения,няма умрели от глад и мизерия.Да продават ж.п.инфраструктурата и само частни превозвачи.Същото и за градския транспорт.Да спрат безплатните билети за възрастни хора и студенти.Такива които въобще не са пътували,а децата им са с по няколко автомобила и апартамента намират билети от познати и ги осребряват с наши пари.Ами като ги дава държавата защо да не ги вземат.Спрете всякакви тъпи социални политики,защото храним шмекерите,а тези които се нуждаят найстина от помощ, нищо не получават и на които искаме да помогнем нищо не получават!Онкоболни и хора нуждаещи се от трансплатации да се върнат към нормален живот и отново да станат работоспособни, да се издържат сами и да не лежат на гърба на данъкоплатците.Никакви пари за спортисти,артисти и мързеливи"учени".Никакви за пари за висше образование.Тези пари да отиват за основно и средно образовние.Пенсионер работил цял живот на норма със 160 лв.му остават пари да помага на 3 семейства и сам да се издържа!!!! А в същото време гледа как всяка година се увеличават пенсиите на тези които въобще не са внасяли осигуровки и скоро ще се изравнят с неговат.А,ако вземем и помощите за отопление и електричестово,ТЕ В МОМЕНТА ПОЛУЧАВАТ ПО-ГОЛЯМА ПЕНСИЯ ОТ НЕГО!!!!Какво му е хуманното или човешкото на това?????Все повече бозаят от държавата,не можем повече да ги издържаме!