Броят на Интернет потребителите е достигнал 2,1 млрд. в световен мащаб, сочи статистика на pingdom. От тях 922,2 млн. са в Азия, а Европа е на второ място с 476,2 млн., следвана от САЩ с 271,1 млн., информира money.bg, позовавайки се на TechNews.bg.

Само в Китай броят на свързаните към глобалната мрежа е 485 млн. души (36,3% от населението на страната) или повече отколкото в цяла Европа.
591 млн. броя са фиксираните съединения, т.е. жични, към глобалната мрежа. 45% от интернет потребителите са хора на възраст до 25 години, показва статистиката.

В глобалното интернет пространство има 555 милиона уеб сайта към декември 2011 г. През миналата година са се появили 300 млн. нови сайта.

Броят на имейл акаунтите възлиза на 3, 146 милиарда. Делът на спам съобщенията възлиза на 71% от световния имейл трафик. На всеки един долар, вложен в имейл маркетинг, разпространителите получават възвръщаемост от 44,25 долара.

Потребителите на Facebook вече наброяват 800 милиона, като през миналата година броят им се е увеличил с 200 млн. Twitter пък наброява 225 млн. потребители, от които 100 милиона са активни. Всеки ден в микроблогърската мрежа се публикуват 250 млн. туита.

Към края на 2011 г. в света е имало 95,5 млн. домейн имена .com, 13,8 млн. със суфикс .net, 9,3 млн. с .org, 7,6 млн. с .info и 2,1 млн с .biz. Най-скъпият домейн, продаден през миналата година, е social.com с цена 2,6 млн. долара.

Около 1,2 милиарда души по света ползват широколентови мобилни връзки за достъп до интернет. 85% е делът на мобилните телефони с уеб браузъри, доставени през миналата година.

1 трилион видео клипа са гледани в YouTube през 2011 г. На всеки човек на Земята се падат по 140 гледани клипа в сайта. Най-популярно видео в YouTube за миналата година е Friday на Ребека Блек.