Бившият транспортен министър и настоящ депутат от БСП Петър Мутафчиев упрекна правителството на ГЕРБ по време на парламентарния контрол, че субсидира турската икономика.
Мутафчиев се аргументира, посочвайки, че управляващите предвидили 20 млн. лв. за внос на вагони от Турция, „т.е. българската икономика в криза субсидира турската".

Мутафчиев настоя транспортният министър Ивайло Московски да каже от парламентарната трибуна дали ще бъдат увеличени капиталовложенията за 2012 г. за НКЖИ и за БДЖ от 20 на 80 млн. лв., което е необходимо за решаване на проблемите в железницата.

Московски заяви, че средства за механизация са предвидени в споразумението със Световната банка и уточни, че са предвидени 140 млн. лв., а по отношение на БДЖ нещата зависят от развитието на ситуацията в следващите няколко месеца.

Според Мутафчиев в момента съществува хаос и железниците отиват към фалит. По думите му единственото, което правят управляващите, е да се оправдават с предишните, но вече е крайно време да предприемат мерки. Мутафчиев уточни, че разполага с информация, според която 4 от дизеловите мотриси Сименс били разколачени за резервни части и поиска обяснение от транспортния министър.

В отговор Московски отрече информацията да е вярна. Той съобщи, че четирите мотрисни влака са били спрени за планов ремонт и категорично заяви, че те са в експлоатация и че не са демонтирани и влагани в ремонт на други мотрисни влакове.
Московски припомни, че е провел среща в Берлин с представителите на Сименс и че има 24 млн. евро просрочени задължения, заради договора за мотрисите и подчерта, че това създава проблеми на немския бюджет.
На свой ред Московски упрекна Мутафчиев, че предишните управляващи са изплащали заемите и дълговете с нови. „Вземали сте нови кредити и сте погасявали старите", каза той.

Според Мутафчиев сегашното правителство е трябвало да разсрочи кредита със Сименс. Той поиска Московски да обясни защо две години това не е направено.

Този въпрос нямаше да стои, заяви транспортният министър, ако при сключването на договора със Сименс, тогавашното правителство е предвидило държавна гаранция. Московски подчерта, че темата с влаковете Сименс е тежка и увери, че Министерството на транспорта и правителството търсят решения.