Претоварване на системата за издаване на новите документи за самоличност предизвика на места временно затруднение в обслужването на гражданите.

Системата е ползвана едновременно от над 1000 потребители, от които - 300 биометрични станции, съобщи пресцентърът на МВР.

Със старта на системата за издаването на новите документи за самоличност, на места от тази сутрин се е получило известно забавяне в обслужването на гражданите.

Както бе планирано, системата стартира едновременно в 183 управления на 28-те областни дирекции в страната и 30-те пункта за персонализация на данните.

Над 1000 потребители, от които 300 биометрични станции, са ползвали системата едновременно.

Именно отова е наложило донастройването й в някои райони, от което е произтекло забавяне и временно затруднение в обслужването.

Дирекция „Български документи за самоличност" поднася извинения на гражданите, които в днешния първи работен ден са проявили силен интерес да сменят своите документи, за пречинените неудобства.

Дирекцията уверява, че се полагат всички усилия за бързото оптимизиране на процеса.

Към 16 часа през първия ден от старта на новата система за издаване на български документи за самоличност, в страната са приети 11 800 заявления от граждани, 7400 от тях са преминали и през биометричните станции.

Само за първия час на гишетата в страната са обработени повече от 900 заявления.

В следващите няколко дни са възможни кратки технически прекъсвания и известно забавяне в обслужването на гражданите поради синхронизиране на системата.

Технически екипи от МВР са в готовност за реагиране при необходимост от отстраняване на възникнали затруднения.

От МВР напомнят, че подмяната на личните документи не е задължителна. Срокът на валидност на документите от стария тип е удължен с 6 месеца - за лични карти и шофьорски книжки, именно за да се избегне струпването на хора през първите дни от издаването на новите лични документи.