Британски инвестиционен фонд иска да произвежда електромобили в България.
Това е станало ясно по време на срещата на премиера Борисов, който на дведневно посещение в Лондон, с представители на фонда.
Пред него те са заявили желанието си да започнат производство на електромобили в страната ни.
В момента 200 подобни прототипа се произвеждат в Германия и според представителите на британския бизнес подобно производство ще намери добър пазар у нас.
Инвестицията ще е за около 100 млн. лв. и ние толерираме тяхното желание, коментира министър-председателят.
По думите му, към момента британските инвестиции в България са намалели с близо 12 млн. евро.
Електромобилите изминават между 400 и 600 километра, в зависимост от батерията, като развиват 110 километра в час. Според Думите на Борисов бизнесмените са го уверили, че цената ще бъде поносима и за българския пазар.
По време на политическите срещи на премиера е станало ясно, че независимо от резултатите на парламентарните избори във Великобритания след три месеца, по отношение на политиката към България ще има абсолютна приемственост.
Това е заявил министър-председателят Бойко Борисов след среща с представителя на Консервативната партия Уилям Хейг.
Работим добре и с двете водещи партии във Великобритания и следваме приоритетите, които сме определили, посочи премиерът.
Това е било споделено и по време на срещата с председателя на Камарата на общините в британския парламент Джон Беркоу (на снимката).
В разговорите участваха и депутати от различни политически сили, които са част от общопартийната група за приятелство с България.
„Независимо от това от кой е на власт в едната или другата държава, сътрудничеството и приятелството между двете страни са по-важни от партийните различия", подчерта премиерът.
Той беше категоричен, че България и Великобритания ще продължат да бъдат партньори, защото отношенията между двете страни са стратегически.
По-късно днес предстои разговорът между Бойко Борисов и Гордън Браун.
MAD CUR
на 10.02.2010 в 11:27:02 #18УАУ, изказването ти за БУЛГАР РЕНО показва едно незнание и неразбиране. За времето си това бяха прекрасни коли в сравнение с руските боклуци. Правехме и Фиат 124/ прототипа на Жигули-Лада/. Но руснаците ни принудиха да спрем производството и да правим Москвичи и да внасяме Жигулита
Uau
на 10.02.2010 в 07:15:29 #17Японците ще бъдат номер 1 и при електромобилите,както досега при автомобилите.
Uau
на 10.02.2010 в 07:13:52 #16Българския принос е колите да се кръстят "Булгар"и се изнасят за Африка, както са направили преди с "Рено" и са се насрали отвсякъде.
zmja
на 09.02.2010 в 12:55:26 #15zorbas ,и другите пишлемета .За такива като вас ауди Е-трон които е електри4ески и излиза сериино следващата година прави специална звукова версия . Така като давате газ да се 4ува звук като от бензинов двигател.Отдавна минаха 150 километра пробег.Ел колите са преоритет на Евросауза и до 5 години ще сменят автопарка поне на 50%. Ние сме имали заводи и сме били н 1 в тая област . Имаме и специалисти . Така че е нормално пак да сме лидер . ако не жв света то помне ж тая част на европа.Идете на сайтовете на всички световни производители на коли и вижте че има секции за ел коли . Почти всички пускат версии от тази година. Вклучително и порше , ламборджини ,ферари. Рено пускат и Камиони и бусове.
mrasnika
на 09.02.2010 в 11:15:20 #14И кой ще ги сглобява ? Мутрите кво разбират от електроника и механика
zorbas bg
на 09.02.2010 в 10:08:03 #13Вие,които пишете,добре ли сте с това ,което имате в глвите си?"Нисан"пуща на американския пазар електромобили с пробег до 160 км.Това е за сега мах.Евреите също започват производство,но пак с пробег 160км.Ние какво да би да сме направили революция в производството на електромобили?Но евреите започват да строят и пътища за тези коли.Не е само до производството,трябват магистрали и зареждащи колонки.НО ТОЗИ ПРОБЕГ,КОЙТО ПИШЕТЕ Е ЛЪЖА!
Dragunov
на 09.02.2010 в 09:50:27 #12Колко медна жица за братята роми ще има....
Mitsubishi
на 08.02.2010 в 20:28:19 #11Заводът ще е в Стара Загора http://news.stara-zagora.org/index.php?page=news&c1=2&newsid=10644 http://www.investor.bg/?cat=5&id=93657 http://www.chambersz.com/novini/35-novini/1638-stara-zagora
scorpio
на 08.02.2010 в 19:34:12 #10Uau, за съжаление и там няма да е българския принос - вече сме с десетилетия назад в разработването на акумулаторни батерии... виж японците... US, без да подценявам другите "заслуги" на Виденовото правителство ще ти припомня, че тогава ролите бяха малко по-други... комунистите се опитваха да направят автомобилно производство с морално остарял модел без яснота къде ще се пласира (много познат подход от предходните 45 години), а опозицията беше против
zmja
на 08.02.2010 в 18:41:56 #9Според най-новите проучвания на водещи компании в сектора на енергетиката липсaта на достатъчно петрол ще се почувства още през следващата 2010-та година . А краят на петролната ера на човечеството ще настъпи много по - рано, някъде към 2020-та година . Д-р Бирол от Международната агенция по енергетика (МАЕ), която следи доставките на черно злато за 28-те най-напреднали страни в света, в интервю за лондонския "Indеpendent" споделя: http://bgsz.info/index.php?option=com_content&task=view&id=106&Itemid=71 http://bgsz.info/index.php?option=com_content&task=view&id=227&Itemid=71 както виждате това е отличен ход ако се направи.
US
на 08.02.2010 в 18:35:25 #8Къде е сега Румен Гечев да ги обложи с яки данъци и да ги срути, както преди 14-15 години успя да спре първите коли, произведени в Б-я от Ровер. Тъпият комуняга направи всичко възможно руските и чешките коли да се облагат с по-малко данъци в Б-я, отколкото произведените в Б-я коли. А за непомнещите - това бе министъра на икономиката при титана Жан Виденов, от партията на компетентните и на сполуката - БиеСиеПе.
Uau
на 08.02.2010 в 18:33:57 #7Зависи от акумолаторите значи!Там ще е българския принос.
VioletRay
на 08.02.2010 в 18:28:17 #6Напълно подкрепям мнението на scorpio | 08.02.2010 18:13! Дори през комунизма се гледаше с насмешка на идеята за БГ автомобил, докато сърбите и румънците си имаха. Българите, които правиха опити да направят БГ автомобили не бяха подпомогнати по никакъв начин. Сега същите те работят в същата област, но за реномирани производители в чужбина.
scorpio
на 08.02.2010 в 18:13:20 #5А какво стана с българските разработки? ...или те са на "феодални старци" и не заслужават внимание... а акумулаорите български ли ще са? щото май не са съвсем на световно ниво... пък може и да ги внасяме 0 колко му е... тия сто милиона за какво ще са - цех за сглобяване на електрокари? ми ако не бяхте бутнали "6-ти септември" и без пари можеше да минете... ама там нечии спонсори искаха да строят...
NoMaMaTa
на 08.02.2010 в 18:11:19 #4Това са или Ролс, или Бентли
fantazor
на 08.02.2010 в 17:54:42 #3дам.... със 100 000 милиона направо ще купят цяла България.
Nail
на 08.02.2010 в 17:54:27 #2Тези "електромобили" сигурно ще се окажат електрически колички за голф - изключително необходимо нещо за новата аристокрация.
Минувач
на 08.02.2010 в 17:48:07 #1Махнете 3-те нули от милионите. С тези пари ще изпреварим и Тойота!