Премиерът Сергей Станишев и столичният кмет Бойко Борисов прерязаха трикольорната лента по случай откриването на първия етап от разширението на Софийския околовръстен път - Южна дъга.

Церемонията, както отбеляза премиерът, се състоя 13 месеца след символичната първа копка.
Той изтъкна, че строителите за 8 месеца са свършили огромна работа и от днес по 4.5 км ще се пътува в 4 ленти - по две във всяка посока.

Габаритът на Околовръстното шосе, който беше 10 м, вече ще е около 30 метра и пътуването ще е много по-удобно.

Изпълнител на обекта е сдружение „Юг" с лидер „Главболгар строй" . Това е най-натовареният, най-сложният път в България поради редица проблеми, произтичащи от това, че години наред правителство и община не са били единни, посочи шефът на „Главболгар строй" Симеон Пешов.

Обновената отсечка, по думите на кмета Борисов, е много видно доказателство, че "когато премиерът ни погледне с едно око се получава огромен ефект за града".

Борисов изрази надежда политическите различия да бъдат оставени на заден план и съвместно с премиера, областния управител и с „Агенция пътища" да направят така, че близо 2 милиона души да се движат в по-добър комфорт.

Премиерът от своя страна заяви, че и занапред ще продължи реализацията за плана на отпушване на София, който включва освен Южната дъга и строителството на автомагистрала „Люлин" и изграждането на автомагистрала „Тракия".

Всичко това ще позволи транзитът да не влиза в София и да не натоварва допълнително движението в нашия град, изтъкан Станишев. Той изрази увереност, че когато има по-малко политически изявления и квалификации още по-лесно ще се намират решения на проблемите.
Станишев подчерта, че проблемите на столицата не са проблеми на общината, а на гражданите

Инфраструктурният проект за разширяването на Околовръстното е един от най-скъпите, защото в движение трябваше да се решават много проблеми, свързани с комуникациите, водоснабдяването, канализацията, отбеляза още Станишев.



Той изрази надежда, че макар и много скъп ( очаква се да достигне 100 милиона лева), проектът ще позволи решаването на важен инфраструктурен проект на столицата.
Премиерът посочи, че правителството ще работи и в други направления в инфраструктурата, като например столичното метро, за което тази година допълнително бяха отпуснати 25 милиона лева.

Столичният кмет изрази надежда, че към 2009-2010 г. да бъде завършен пътят до Камбаните, „Тодор Каблешков" да бъде изтеглен до Зоопарка, което рязко ще подобри трафика.