Целта ми е България да е четири сезона, да е туристическа дестинация целогодишно. Тази висока летва си постави новият министър на туризма Николина Ангелкова в ефира на bTV.

Без ежедневен диалог с бранша трудно бихме решили неговите проблеми, изтъкна Ангелкова, която беше служебен министър на транспорта в кабинета „Близнашки”. Тя сподели, че е амбицирана да докаже, че е партньор на браншовите организации в туризма. Разбрах, че представителите му са обединени около целта да имаме развит туризъм, а моята цел е да сме целогодишна туристическа дестинация, присъедини се тя към визията на бранша.

Министърът увери, че подкрепя идеята всички българи, които представят България навън в положителен образ, да са лице на нашата държава, и сподели, че гледа благосклонно и на предложението на някои хора в бранша талантливата 9-годишна Крисия да стане лице на родния туризъм.

Продължаваме да ревизираме всички проекти, по които министерството участва, особено по европрограмите, стана ясно още от думите на Ангелкова. Положението в сектора обаче изобщо не е цветущо според нейната преценка – оказва се, че липсва визия какъв е родният туристически продукт, няма регистър на туристическите обекти, не знаем чия собственост са, къде са, няма и визия за национална реклама. Липсата на лого и бранд също влиза в тези проблеми.

Водим разговори с управляващия орган, искам да се спаси и малкото, което може да се спаси. Нещата са забавени, самите средства по ос 3 от Оперативна програма „Регионално развитие” са спрени, там влиза и туризмът. Опитваме се да структурираме спешен план за действие, за да минимализираме загубите. До края на 2015 трябва да се усвоят около 20 милиона лева, разясни Ангелкова.