Първан Рахталиев - жп секция София към НКЖИ, пред news.bg
Г-н Рахталиев, в момента е активният строителен сезон. Какво се случва с ремонта на отсечката Перинк Разпределителна - Разменна и да припомните какво наложи този ремонт?
Причините, които наложиха въпросния ремонт са външни на компанията (НКЖИ, б.р.). Местно население при търсенето и събирането на залежи от въглища прокопава галерии успоредно и под железния път, което доведе до пропадане на релсите и спиране на влаковото движение - пътническото и товарното. В следствие на това компанията започна да търпи сериозни щети, заради пренасочването на влаковете.
Това наложи да бъдат предприети мерки за организиране на бърз авариен ремонт за отстраняване на последствията. Избрахме външен изпълнител за изпълнението на този ремонт.
Кога започна този ремонт?
Разрешението за строеж влезе в сила на 24 юни. При стриктно изпълнение на плана обектът към момента е в заключителна фаза и към средата на август очакваме по това трасе отново да тръгнат влаковете с обичайна скорост. Към 18 юли движението бе възстановено с по-бавна скорост.
Каква е стойността на възстановителните работи?
Отстраняването на тази авария ни струва около 2 млн. лв, въпреки, че това е една къса отсечка то 63 метра, но щетите бяха големи.
На какъв етап е ремонтът на междугарието Захарна фабрика - Горна баня?
Това е един тежък обект. Има вече избран изпълнител, като дейностите ще струват около 7 млн. лв. Предвижда се подновяване на железния път, отводнителни мероприятия, които трябва да бъдат изпълнение. В участъка около кв. Факултета има огромно струпване на строителни и битови отпадъци, донесени от местното население. Ние извършваме основно почистване всяха година, а текущо почти всеки ден, за да осигурим габарит за преминаване на влаковете.
Ремонтът ще започне след влизане в сила на съответното строително разрешително, но това не е от нашата компетенция, защото други органи издават тези документи. Целта ни е ремонтът да започне още този месец, за да можем да започнем в сезона, в който хората са в отпуск или ваканция.
Колко време се очаква да продължи ремонтът на това междугарие?
Прекъсване на движението по цялата дължина се предвижда за 45 календарни дни. Това ще наложи пътниците от Централна гара София да бъдат извозвани с автобуси до Горна Баня и последващото им пренасочване на влакове.
ilkko
на 09.08.2014 в 13:08:23 #1Не България никога не е била Империя с имперски атрибути на власта и имперско семейство,някакви преяли квази-историци подпалват малки локални войни с обратните твърдения. В България има германско малцинство останало след капитулацията на Германия 1945 година,НО корумпираните политици нямат достойнство да признаят за това. Приказките за Помаците в една циганска държава,показват безпомощност на Политическата система. Жельо Желев финасира през 1-вият си мандат на президент,конференция за "помашкият етност" в Родопа планина в САЩ,град Атланта с помоща на Ахмед Доган и компания. Френските историци знаят за насилствената асимилация на верска и културна основа в България. Отомаската Империя е по-жестока от Японски шогунат в завоевателните си набези на Балканите,не случайно поробителите са си оставили имената и фамилиите ,като протекция на българските семесйтва в смесените погранични райони. А колкото до тези Германски танкове в село Езерово,Новозагорско така и не се намери кои да нареже калената немска стомана на Круп. Има исторически факти,че в Северна България има останали гермаски войници след 1945 години,чиито наследници и до ден днешен живет в села ,като Деветаки,Ъглен,Ловеч и др. в този регион. България се циганизира и зада се прикрие демографският бум при циганите се повдига "помашкият въпрос",защото лесно страната ни ще се превърне в Ембаргова държава по отношение на храни,оръжие,техника-с други думи живеем по зле от Куба.